Thursday, November 18, 2010

budu dan jerawat

Wee~ RAYAAA! :D

suppose macam ni lah kan?

but noo..not me. pagi pagi lagi dah kecoh yang amat. jerit sana jerit sini.

Kalau jerit, "Kak Ain, Selamat Hari Raya!"  "Ain, meyh ibu nak bagi duit raya!" takpe jugak.

Ni ----> "Ain bangun! bersiap cepat! kita na balik rumah tok awal ni. Tengo tok khutbah."

After 10mins, "Ain, bangun lahh.. Kosongkan bakul ni. Lepas tu tolong ibu jemur kain."

And then, i was expecting ibu akan memekit lagi. but no. She kept silent. Haip, ajaib ni. Aku pulak naik risau. Tapi oleh kerana terlalu mengantuk, aku teruskan jugak perjalanan tidurku di atas sejadah Subuh tadi.

Kemudian guess apa ibu cakap, "AIN, nanti balik sendiri lah rumah tok. Ibu dengan papa pergi dulu. Nanti pergi dengan Neqi."

WHAT

Apa meaning raya kalau tak sama sama kan? Huhh..



It's okay. Aku pun maintain cool sahaja. Biarkan mereka pergi sambil diriku bersiap(dengan kalut,kerana takut ketinggalan).



Selesai mengenakan selendang-nampak-jambul, aku terus menerpa ke meja makan. Tadi rasanya mereka menjamu selera, so officially this raya make a difference from others. (biasa kami tak makan sebelum pergi masjid di rumah). Jadi aku pun mencari cari makanan untuk mengalas perut membukit aku ni.



Alangkah leganya saya apabila berjaya men-discovery nasi kerabu. Kemudian tanpa segan silu, aku pun rentap sepinggan nasi yang membukit. Oleh kerana seleraku yang dah di-upgrade sejak masuk belajar ni, tanganku pun laju mencedok biji bijian apa entah dan kuah merah ke atas nasi.





* Ketika menjamu selera selepas ke sembahyang raya, di dapur rumah tok*

Ibu: Jangan isi banyak sangat tu, Ina. Pedas.

Kak Ina: Um umm..

Ibu: Budu tu..kena isi sikit je.

Saya: BUDU? Lahh...ain isi penuh nasik tadi! >.<

Ibu: Laa..yeke? Ibu ingatkan ain tau. Habislah nai jerawat nanti.

Neqi: HAHA.. Padan muka! Jerawat jerawat~!


:o :o :o :o :o

SIALAN! Aku tak tau pulak makan budu naik jerawat. Huu~ Masin betul mulut seorang ibu.


TENGOK TENGOKKKK! :'(


WTF.

No comments: